zondag 28 april 2013

Kraamtijd voorbij

De courgette, mais en pompoen beginnen groot te worden. Met verbazing heb ik de afgelopen dagen naar de groene steeltjes gekeken. Ik wist niet dat deze zaadjes zo snel tot volle wasdom zouden komen. De bladeren zitten er al aan en het lijkt alsof ze hun nek uitsteken naar het licht. De stekjes groeien het kraambedje uit en dus wordt het tijd om ze buiten in potten te zetten.
Geen idee hoe groot deze groenten gaan worden. Binnen vond ik het al van die grote jongens. Maar nu ze in een grote bak staan, krijg ik bijna medelijden.Een zo'n sprietje in een enorme bak, met om zich heen alleen maar aarde. Zo eenzaam. Ik zet de courgette en pompoen bij elkaar. Misschien dat ze dan naar elkaar toegroeien. Maar, moeten ze in de zon? Of juist niet? Ik heb geen idee, maar volle zon lijkt me een goede optie. Voor de zekerheid zet ik de gieter binnen handbereik.
 In de twee voorste bakken zitten aardappelen. Daar gebeurt al twee weken niets. Of het moet zijn dat ze ondergronds activiteiten organiseren.