maandag 18 maart 2013

Zaadjes gekocht

Oké, ik heb mijn besluit genomen. Die vierkantemetermoestuin gaat er komen. Maar waar moet ik beginnen? Wat kun je zaaien? Hoe groot worden paprika's eigenlijk en passen aardappelen in zo'n klein tuintje?

Ik wil het mezelf niet te moeilijk maken. Op Eerlijke kost vind ik de informatie die ik zoek. Bij De Wiltfang in Maartensdijk kun je een alles-in-een-pakket bestellen. Superhandig! Een boekje en zestien zaadzakjes. Speciaal voor mensen die geen kennis van zaaien, verzorgen en oogsten hebben. voor mij dus.

In het boekje staat precies hoe je elk zaadje moet zaaien. Paarse stamboontjes zaai je in een cirkel en worteltjes in rijtjes, lees ik in het boekje. Jammer dat de grond nog te koud is om te beginnen.

En dit ga ik het komende seizoen eten:
Griekse basilicum
Palmkool
Bietjes
Peterselie
Rode zaaiui
Paars stamboontje
Ronde worteltjes
Koriander
Klein duimpjesla
Snijbiet
Tuinbonen
Prei
Rucola
Bataviasla
Snijselderij
Tomaatjes