maandag 18 maart 2013

Zaaien

Gisteren was ik het wachten zat. Ik wil NU beginnen. Dat kan, las ik ergens. Je kunt voorzaaien. Gewoon in een klein bakje, boven de vensterbank. Bij de Welkoop zag ik speciale zaaibakjes. Een soort eierdozen waar per vakje één zaadje in kan.

Samen met dochterlief vullen we alle bakjes. Dat is nog een hele klus.Wat een karwei. Het gaat haar niet snel genoeg en na het zaaien van de paprika's, tomaten en aardbeien gooit ze het bijltje er bij neer. Oké, dan maak ik het wel af.


Ik ben alleen niet zo precies. Het lukt me lang niet altijd om in elk vakje maar één zaadje te planten. Zou het erg zijn als er twee tomatensprietjes uit een vakje komen? Of gaan die met elkaar de strijd aan omdat er maar plek voor één is? Ik wacht het rustig af.

Ondertussen vinden we ook nog zonnebloemzaadjes. Die zetten we ook in de aarde. Inmiddels staan alle bakjes op de vensterbank. Sommige in een stekkastje, andere gewoon op een schoteltje. Benieuwd wat het gaat worden.

Omdat een eerste succesje belangrijk is, zaai ik ook wat tuinkers op watjes. Dat schijnt niet te kunnen mislukken.